מערכת אימהות

ינו 164 דקות

אותה רמת אמינות הייתי מייחס לדיווחים השבוע על "רעב" ברפיח. עזה. כותב רועי ינובסקי עורך התחקירים והסדרות בחדשות 13.

עודכן ב: ינו 19

"100 ימי מילואים הסתיימו אתמול רשמית. כמה תובנות ראשוניות". ינובסקי כותב פוסט עם 8 תובנות מכובסות על מציאות מדומיינת שהוא חווה במאה ימי מילואים. אם זו רמת האמינות של ינובסקי בטוויטר, אזי גם אנחנו מייחסות באותה רמת אמינות לתחקירים שרועי ינובסקי עורך ומגיש לנו מידי ערב בשעה 20:00 על המלחמה בעזה. ינובסקי מסיים את הפוסט בין 8 תובנות במשפט המזעזע שבכותרת. על כל תובנה הצבנו תמונות מציאות ישראלית מקבילה לתובנה שלו.
 

1. "עזה נתפסת כאזור נחשל , "הצפוף בעולם" שנמצא שנים תחת "מצור" ישראלי. אין שקר גדול מזה. עזה עיר מודרנית, יפה ומפותחת - עם בתים גדולים ומאובזרים, שדרות רחבות, שטחי ציבור, טיילת על הים ופארקים. נראית הרבה יותר טוב מכל עיר ערבית אחרת מהירדן לים, הרבה יותר דומה לתל אביב מאשר לכפר קאסם או אום אל פאחם. וכמובן שרחוקה מאד מלהיות "הצפופה בעולם"." << נראה שינובסקי מדמיין מאה ימים בפריז"

2. "אם זה מצור תן לי לחיות במצור - הבתים מפוצצים בסחורות ומזון מכל מדינות המזרח התיכון, הריהוט הכי חדיש, מכשור חשמלי מתקדם ומה לא. יש גם אחוזות פאר  שלא היו מביישות את סביון וכפר שמריהו. עושר ממש לא חסר בעזה. בכלל, רוב הבתים שהייתי בהם היו הרבה יותר גדולים מהדירה שבה אני גר בת"א. המשפט "אם רק הייתה להם הזדמנות לחיים טובים הם לא היו נלחמים בישראל" פשוט לא רלוונטי לעזה."

מהים לירדן של תושבי עזה לא שונה מהמפות התלויות בישראל בגני ילדים, בבתי ספר, במסודות ומבני ציבור בישראל

3. "הדבר הכי נפוץ בבתי הרצועה: מפת ארץ ישראל תחת הכותרת "מפת פלסטין". אין אזכור לישראל או בכלל ליישובים ישראלים. וזה נמצא כמעט בכל בית, ובכל בית ספר ובכל מוסד ציבורי שהוא, היעד למחוק את מדינת ישראל לא מוסתר ולא מוצנע, הוא כמעט בכל מקום. העיוות ההיסטורי של המפה הזאת שאותה מלמדים מגיל 0 (גבולות מנדטוריים של שטחים שמעולם לא יועדו כולם למדינה ערבית) הוא נושא לדיון אחר שרק מדגיש את תפיסת המציאות המעוותת של תושבי עזה."


 
>> ארץ ישראל השלמה

למרות איסור משרד החינוך: עיריית תל אביב תלתה בבתי הספר מפות עם סימון של הקו הירוק.לפי משרד החינוך, המפות היחידות שמותרות לשימוש במוסדות חינוך הן אלה שמכין המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ומקבלות את אישורו. במשרד מתחו ביקורת על החלטת העירייה לחלק לבתי הספר את המפות שלא אושרו. "מדובר במפה חובבנית ולא מקצועית, שהומצאה על ידי עיריית תל אביב. הדבר בא לידי ביטוי בקטוגרפיה ובשימוש מגמתי במונח 'קו הריבונות'", מסרו במשרד, והבהירו כי "המפה לא הובאה לאישור משרד החינוך, ולפיכך היא לא מאושרת ללימוד ואף לא לשימוש כפלקט על הקירות".

4. "בכל השכונות שהיינו בהם יש מתחמי לחימה מוכנים של חמאס - נשק, מנהור, מטענים, מתחמי שיגור הכל בתוך בתי מגורים שחלקם גם מוכנים עם פתחים בקירות למעבר בין מבנים ומה לא תושבי הרצועה שמתגוררים באזורי הלחימה יודעים זאת, הם קיבלו אין ספור התראות להתפנות. הרבה לפני שצהל נכנס.

הכרוזים של צהל עדיין שם בכל מקום. מי שהחליט להשאר באזורי הלחימה הם או אנשי חמאס בתפקידים שונים או אנשים שהחליטו להשאר במודע באזורים שמשמשים את חמאס ללחימה, שיקולם עמם."

החלוקה ההמונית של רישיונות נשק: הבטחת בחירות של עוצמה יהודית שאיבדה שליטה. לממשלה נוח לגלגל את האחריות לביטחון לעבר האזרחים, כפי שכבר גלגלה לחברה האזרחית תחומים אחרים. תמים מי שחושב שבתום המלחמה איסוף כלי הנשק יהיה פשוט

5. "אנשי חמאס כמעט ולא מסתובבים חמושים. הם לא טיפשים ולא פראיירים. הם יודעים שלא יירו בהם אם הם יילכו במסווה "אזרחי". הם מכינים את האמל"ח מבעוד מועד בכניסות למבנים ומתחמשים רק רגע לפני שהם תוקפים. לכן הלחימה היא הרבה יותר מורכבת מכל זירה אחרת ומי שמנסה לשפוט מבחוץ למה חיילים ירו ב X או לא ירו ב Y שייכנס לעזה לשבוע-שבועיים ויחזור עם תובנות".

>> טפשות זה לא ערך שאפשר להעניק לחמאס אחרי ה7.10 , הטפשים הללו יודעים שמולם ניצבים חיילים שלחלקם הX הוא מעשה גבורה

הוראות פתיחה באש מקבלות משנה תוקף אצל חיילים עם אג'נדה ימנית מותר להרוג בעזה גם אנשים עם דגל לבן

6. "המעגל שמאפשר את הפעילות של חמאס גדול בהרבה מעשרות אלפי המחבלים שלו.

האידאולוגיה של חמאס נמצאת כמעט בכל בית, בתמונות, בחומרי התעמולה. חמאס בעזה זה כמו מסי בארגנטינה."

זו גם האידיאולגיה של דניאלה וייס, מראשוני מנהיגות גוש אמונים, לא מסתפקת במפה של סגל והצהירה בראיון לערוץ 14 שלא רק עזה שלנו אלא כל הארץ התנ"כית המובטחת, מהפרת בצפון ועד אל־עריש שבמצרים.

קמפיין, חוזרים לעזה

7. "ההתעצמות של חמאס ברמה הזו דורשת סיוע אקטיבי של אוכלוסייה. אין שום סיכוי שהדיירים במתחמים שבהם איתרנו רקטות ונשק לא ידעו שהמקום משמש כמתחם שיגור שבו מנסים יום יום לטבוח בישראלים. ואני מתקשה להאמין שההורים בגן הילדים שבו היה פיר מנהרה באחת שבו היינו לא יודעים זאת. מי בוחר לשלוח את ילדיו לגן ילדים שמשמש כתשתית טרור?"

>> 56 שנים של כיבוש חינכו דורות שלמים לשנאה

סגל, אחיו של העיתונאי עמית סגל ובנו של העיתונאי חגי סגל – שהורשע בעבירות של גרימת חבלה חמורה וחברות בארגון טרור מיהר למתג בימים האחרונים את החזרה לגוש קטיף בצבעי הכתום שאפיינו את המאבק נגד פינויו לפני שני עשורים ושירטט את מפות הכיבוש והיישוב מחדש.

8. "הנשק הכי חזק של חמאס זה שקרים ותעמולה. זה הדלק שלו. כך תחזקו במשך שנים את שקר "המצור", כך עושים עכשיו עם תמונות הקורבנות התמימים והרג "העיתונאים" שמתבררים כפעילי טרור. עזה זה המקום היחיד בעולם שבו מדווחים על 500 הרוגים חצי שעה אחרי פיצוץ."

>> אין שקרן כמו ביבי בעולם כולו.

"אפילו ברעידות אדמה ובאסונות כבדים לוקח לכוחות ההצלה כמה ימים לזהות ולאמוד את כמות ההרוגים אבל משרד הבריאות הפלסטיני יודע כבר דקה אחרי הפיצוץ מה הנזק. זה מגוחך וזה שהתקשורת העולמית מצטטת את המספרים כדברי אלוהים חיים" זה פתטי.

מתחילת המלחמה יש בעזה-24,285 הרוגים, 7000 נעדים, ו61,154 פצועים.
 
כמה צריך להרוג כדי לנצח את החמאס.
 
בערך 4% מהעזתים או נהרגו או נפצעו.
 
בהשוואה זה כאילו ייפגעו בישראל 360,000

"אותה רמת אמינות הייתי מייחס לדיווחים השבוע על "רעב" ברפיח."