top of page

אם לא היו התנחלויות, לא היה צורך והצדקה לצה"ל בגדה מערבית

תקנות יו"ש חשפו שלטון אחד שתי מערכות חוק האחד למתנחלים והשני לפלסטינים. מבחינת החוק הישראלי הגדה המערבית זה חוץ לארץ. אז למה לעזאזל הילדים שלנו משרתים את המתנחלים מחוץ ל"קו הירוק" (1967).


כאשר נשאל וינסטון צ׳רצ׳יל לגבי קיצוץ תקציב התרבות בזמן מלחמת העולם ה2 הוא ענה: ״אז בשביל מה אנחנו נלחמים?״

אנחנו נאבקות ונאבק בשביל העתיד של הילדים שלנו ולא נוותר על המאבק הזה כי הזהות התרבותית שהורינו והורי הורינו הביאו עימם מכל ארצות תבל ארוזים בשלל צבעים, ריחות וטעמים של חירות, חופש, צדק ושוויון לכולם.


אנחנו נאבק על האנושיות, החמלה והתרבות הישראלית שהמציאה לנו בית ושפה, שנתנה לנו בטחון ברוח האדם שהעניקה לנו את עונת התפוזים ואת חום יולי אוגוסט. אנחנו יוצאות לרחובות עטופות באפודים צהובים שתראו אותנו – תאו את האימהות שלכן שרוצות שתשובו הביתה בשלום. אנחנו קושרות סרטים צהובים ברחובות, בכיכרות בפארקים בטיילות שתראו לא שכחנו אתכם בשטחים הכבושים. המאבק בכיבוש דורש תעצומות נפש, יכולת להתבונן במציאות האכזרית שאנחנו בשתיקתנו רבת השנים אפשרנו אותה, בעצימת עיניים, בסתימת אוזניים בקבלה ובהכנעה מול "איומי הבטחון" שהמטירו לעברנו 55 שנים, גנרלים מכל צבאות האוויר הים והיבשה עד כי לא ידענו שדם האבות, הבעלים והבנים שלנו ייסדו את "תעשיית הכיבוש".

כאשר נשאל וינסטון צ׳רצ׳יל לגבי קיצוץ תקציב התרבות בזמן מלחמת העולם ה2 הוא ענה: ״אז בשביל מה אנחנו נלחמים? ״ ושבו בנים לגבולם. גם בחצר בכפר מעש נקשרו סרטים צהובים.



זה מה שהילדים שלנו עושים ועושות בשרות הצבאי שלהם בשטחים הכבושים >> העדויות מופיעות בדו"ח שפרסם אתמול ארגון "שוברים שתיקה" תחת הכותרת " ממשל צבאי" עדויות חיילים וחיילות מהמינהל האזרחי מת"ק עזה ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. 2021-2011


עדויות: שלילת היתרים מפלסטינים משמשת לדיכוי שביתות רעב >> הארץ 02.08.22 | הגר שיזף



המינהל האזרחי אחראי על אכיפת חוקי הבנייה הן על המתנחלים והן על הפלסטינים, אך עדויות החיילים מלמדות כי במינהל השתרשה התפיסה שלפיה מאבק בבנייה פלסטינית בלתי חוקית היא חלק מה"מערכה על שטחי סי" - כינוי שהעניקו מתנחלים ופוליטיקאים מהימין לנסיון למנוע בנייה פלסטינית בשטחי סי, שאותם הם תופסים כעתודות הבנייה של ההתנחלויות. חייל ששירת בלשכת ראש המינהל האזרחי אמר בעדות ל"שוברים שתיקה" כי מבחינת המינהל המטרה של "המערכה" היא "להיות עם עין יותר פקוחה על בניות בלתי חוקיות פלסטיניות בשטחי סי מאשר (על) בניות בלתי חוקיות יהודיות". החייל הוסיף: "אתה קצת יותר מחפש בניות בלתי חוקיות של פלסטינים כי אתה מניח שזה חלק מתוכנית קונספירטיבית גדולה להשתלט על שטח סי".


על מנת להרוס מבנה בלתי חוקי שבנו פלסטינים, על יחידת הפיקוח של המינהל לקבל אישור מראש המינהל האזרחי, בעוד שבמרבית המקרים כדי להרוס בנייה של יהודים יש לקבל אישור מלשכת שר הביטחון. ב-2020 הודיע המינהל האזרחי על הקמת גוף בשם "חמ"ל סי" — קו טלפון שאליו ניתן להתקשר או לשלוח הודעה בווטסאפ כדי לדווח על בנייה בלתי חוקית של פלסטינים בשטחי סי. חייל ששירת באיזור בית לחם סיפר על האופן שבו פועל גוף זה. "הוא מקבל פניות מפקחים שכירים של מועצות אזוריות, מועצות מקומיות, של מועצת גוש עציון, של ההתנחלויות", העיד.

חייל נוסף ששירת במינהל ב-2019 העיד כי מאז שנפתלי בנט כיהן כשר הביטחון, התפיסה המתוארת בנוגע לשטחי סי צברה תאוצה. "זה ממש 'אנחנו שומרים על השטחים האלה'. אנחנו ממש נלחמים. ככה הגדירו את זה, כמלחמה", הסביר.


מהעדויות ניתן ללמוד על מעורבות מתנחלים בהתווית המדיניות של המינהל האזרחי. חייל ששירת בלשכת ראש המינהל האזרחי העיד כי ראש המינהל נפגש שלוש פעמים בעת שירותו עם זאב (זמביש) חבר, מזכ"ל תנועת אמנה המעורבת בהקמת התנחלויות ומאחזים רבים. "מפגישה כזאת היו יוצאות משימות והיינו צריכים לדאוג שהן קורות, וזה לא הבוס שלי", אמר.


חייל נוסף ששירת בלשכת ראש המינהל סיפר כי האחרון נפגש עם ראשי מועצות בהתנחלויות. "אצל המזכירה של ראש המינהל היתה טבלה של כמה זמן לא נפגשת עם יישוב ישראלי. לפעמים היו כנסים כאלה, בערך פעמיים בשנה לדעתי, של כל ראשי היישובים היהודים, שראש המינהל היה מציג את התוכנית האסטרטגית והם היו לפעמים מעלים טענות".


לדברי חייל אחר, רבות מהישיבות של ראש המינהל עם בכירי המתנחלים עסקו בניהול אדמות מדינה וקידום של תוכניות בנייה בהתנחלויות.

החייל הוסיף שלעיתים הצבא עצמו מודיע למינהל האזרחי על כך שפלסטינים מעבדים אדמות מדינה — כלומר אדמות בניהול המדינה, שאמורות להיות מוקצות הן לתושבי הגדה הפלסטינים והן למתנחלים. בפועל, מאז 1967 הוקצו לפלסטינים רק 0.25% מאדמות המדינה בגדה. "מי מתריע לך על עבודה חקלאית באדמות מדינה? המ"פ בשטח.


אם זה מפקד פלוגה חובש כיפה סרוגה מהציונות הדתית כנראה שהוא יצלצל אליך פעמיים בשבת להגיד 'תקשיב מת"ק (מינהלת תיאום וקישור), יש פה מישהו שחורש את האדמה, אני לא חושב שזה סבבה'. אתה קופץ בשבת, כולך מבואס, ואתה צריך להחרים לו כלי", אמר.




דו"ח "ממשל צבאי" שפרסם ארגון שוברים שתיקה
.pdf
הורידו את PDF • 12.90MB


עדויות_ שלילת היתרים מפלסטינים משמשת לדיכוי שביתות רעב - מדיני ביטחוני - הארץ
.pdf
הורידו את PDF • 6.56MB



bottom of page