top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

שעב אל בוטום, זמנים קשים יוצרים אנשים חזקים

מייסד דובאי, השיח' ראשיד, נשאל על עתידה של המדינה, והוא השיב:

"אבא שלי רכב על גמל, נהגתי במרצדס, הבן שלי נוהג על לנד רובר, אבל הנכד שלי יצטרך לרכוב שוב על גמל."

- למה?

והוא ענה: זמנים קשים יוצרים אנשים חזקים, אנשים חזקים יוצרים זמנים קלים, זמנים קלים יוצרים אנשים חלשים, אנשים חלשים יוצרים זמנים קשים.


ילדים הכפר שעב אל בוטם בדרום הר חברון
הקסם, המבט המופתע של ילדי שעב אל בוטום (צילום:אורנה נאור)

כרוניקה של כיבוש בכפר פאלחים אחד קטן


01/2012 "שעב אל-בוטום קבוצה של כפרים קטנים שבהם מתגוררות עשרות משפחות פלסטיניות בשטח שמוגדר בשליטה ישראלית מלאה. התושבים מתגוררים במקום ללא תשתיות מים או חשמל, למעט טורבינות רוח שמספקות שלהם חשמל מינימלי. אתמול הגיעו למקום כוחות צה"ל, ובסיוע של כוח הנדסה, חסמו את כל היציאות מכביש 317 אל דרכי העפר באורך חצי קילומטר שמובילות אל הכפרים. בסוללות עפר ובסלעים חסם צה"ל את דרכי הגישה של תושבי כפרי שעב אל-בוטום בדרום הר חברון. התושבים מפחדים לעבור בכביש היחיד שנותר פתוח, העובר ליד מאחז יהודי. "איך נכניס מכלית מים לכפר? איך נגיע לבית חולים?" >> בצד הדרך נעצר רכב ישראלי ויצא ממנו אדם שהביט בפליאה כיצד מנסה החבורה לסלק את אחד הסלעים הכבדים שהוצבו שם. לאחר ששמע את סיפורם של התושבים הוא ניגש אליי, מודה שלא ידע שכך מתנהלים החיים באזור הזה. "עכשיו אני מבין איך אנשים מגיעים למצב שאין להם יותר מה להפסיד". להמשך קריאה



שעב אל בוטום (צילום: אורנה נאור)

09/2015 אסור להרוס את בית הספר בכפר "שעב אל בוטום" בדרום הר חברון ›המינהל האזרחי וכוחות צה"ל מסרו צווי הריסה לבית ספר היחיד לילדי הכפר "שעב אל בוטום" בדרום הר חברון.

>> בשבת 18/12/21 בית הספר במרכז הכפר עומד על תילו, מטופח בצנעה ומעניק מפלט ל74 ילדים.



מה שבלון אחד קטן יכול לחולל בנפשם של ילדים ( צילום: אורנה נאור)

12/2018 אובדן דרך: תושבי שישה כפרים בגדה לא מבינים למה צה"ל חסם להם את הגישה הביתה

הסלעים שהניח הצבא והתעלות שיצר בדרכים בין שישה כפרים בדרום הר חברון, שיבשו את חיי התושבים וכפו עליהם נסיעה בדרכים מסוכנות. במקרה או שלא, ההחלטה תואמת עתירה שהגישה "רגבים".

כמו כולם, בכפרי מסאפר יטא שבדרום הר חברון מייחלים לגשם. אך בו בזמן תושבי הכפרים גם חוששים מהגשם ומהסערה, ובעיקר מהשלכותיהם הצפויות על פעולות פשוטות ויומיומיות כמו יציאה לעבודה, לימודים, קניית מזון, מכירת טלאים וביקורי משפחה. להמשך קריאה



אם המשפחה חיכתה לנו, עם תה חם ( צילום: אורנה נאור )


כל ילדי הכפר הגיעו וכולם משפחה אחת גדולה שחלקו ביניהם את הבובות והבלונים (צילום: אורנה נאור)

מיכל מים אחד, ערימת זרדים לחימום ובישול על רקע המאחז לא חוקי אביגיל צ'ופר לקציני צה"ל ובני משפחותיהם (צילום: אורנה נאור)



בתי אבן ארעיים, מינימום קיום. החיים תחת צווי הריסה של המנהל האזרחי (משרד הבטחון וצה"ל) "בניה לא חוקית" במקום שאבות אבותייך גרו (צילום: אורנה נאור)

קר, רוח, אדמה חשופה והלב האנושי שם מפעם בחוזקה - שום דבר, אבל שום דבר לא ישבור את רוחם (צילום: אורנה נאור)

bottom of page