top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

המיטב המשפטי. מה מותר ומה אסור

עודכן: 16 בדצמ׳ 2020

אנו מעדכנות באופן שוטף את הוראות החוק, פרשנות, אישורים והמלצות מהיועצים המשפטיים והאגודה לזכויות האזרח.


האגודה לזכויות האזרח הוקמה בשנת 1972, והיא ארגון זכויות האדם הגדול, הוותיק והמוביל בישראל. האגודה היא ארגון זכויות האדם היחיד העוסק בכל קשת זכויות האדם: מחופש הביטוי ועד הזכות לדיור, מהגנה על זכויות האדם בשטחים הכבושים ועד להגנה על הפרטיות באינטרנט. כל זאת כדי שנוכל לדבר, לחשוב ולחיות במדינה ששומרת על הזכויות של כולנו, ובחברה שוויונית וצודקת. אנחנו מחויבים להגנה על זכויות האדם ולקידומן, בכל מקום שבו האחריות לפגיעה בזכויות היא של הרשויות הישראליות. { מוזמנים לעקוב ולקרוא מקרוב }


דוקורייטס להגנה על חופש הביטוי ועל הזכות להפגנה ומחאה.

פרויקט דוקורייטס הוא פרויקט לליווי מפגינות ומפגינים ולתמיכה בהן, בין היתר באמצעות תיעוד מצולם של הפגנות, אירועי מחאה ומעצרים שמתרחשים במסגרתם, וקיום הכשרות לפעילות ופעילים חברתיים ולציבור הרחב בתחומי חופש הביטוי והמחאה.

הפרויקט מציע לפעילות ולפעילים ייעוץ ומידע על זכויות, סיוע בליווי בהגשת בקשת רישיון להפגנה והתמודדות עם תנאים לא חוקיים מצד המשטרה, סדנאות צילום לתיעוד הפגנות ואירועי מחאה, סדנאות על זכויות בעת הפגנה ומעצר, זכותונים מודפסים במגוון נושאים ואפשרות לשאול ציוד צילום ומגפונים.


בנוסף, במסגרת הפרויקט אנו אוספות מידע מפעילות ומהציבור הרחב על הפרות זכויות במהלך הפגנות ועל הצבת תנאים לא חוקיים של משטרת ישראל וגורמים מנהליים אחרים, כמו מד"א ומכבי אש.

אל תהססו לפנות אלינו בכל התלבטות ושאלה בנושא חופש הביטוי והמחאה. { מוזמנים לעקוב ולקרוא מקרוב }


ייעוץ, תמיכה וליווי למפגינות ומפגינים


עדכונים וחוות דעת משפטיות להורדה.



המדריך המלא להפגנות
.pdf
הורידו את PDF • 783KB

נוהל שחשוב להכיר בקשר לחובת ההזדהות בפני שוטר. בקצרה - לשוטר אין זכות מוקנית לדרוש הזדהות, אלא חייבת להיות לו עילה סבירה לדרישה זו.

noal2 הזדהות בפני שוטר
.pdf
הורידו את PDF • 214KB

bottom of page