top of page

גוש אחד יחד ננצח


בציבורי-

210,000 אזרחיות.ים ביותר מ 1,200 נקודות ברחבי הארץ.

בפרטי-

נתאי (באומץ ובנחישות יוצאי דופן) ואני יצאנו לכפר הס. 683 מטר מהבית. בכיכר ארהל'ה התכנסו כמאה ועשרים איש בכל הגילאים. עם דגלים שחורים, דגלי ישראל, ברגל, בכסאות גלגלים, הקשישים הקיפו אותנו בשיירת מכוניות ואני בדגל וורוד ווסט צהוב.

יומן מהפיכה / עדי ארגוב


בתל מונד שלנו חמישה כיכרות מלאים.

יש תחושה של משהו גדול.

נתאי מבטא אופטימיות זהירה (כמובן תחת לחץ פולני כבד מצידי), אני דומעת כהרגלי.

התמונות מנקודות המחאה השונות זורמות, מישהי מספרת שזו הפעם הראשונה שיצאה להפגין מאז ויאטנם. דרי בתי אבות יוצאים לרחובות כדי למחות, גיבורי תש״ח עומדים בכיכרות, אנשים מדליקים פנסים.

ובחזרה בבית גם החתולה שלי מתחפרת בתוך השמיכה הורודה.

אני נכנסת לעמדת הגיבוי של האמהות הצועדות. קטי רונית אפרת ונורית בהבימה. ענת ונוגה בבלפור. הבימה מלאה! צבועה בורוד של אופטימיות, העצמה נשית והגנה על נרדפים. העם שלי מצביע על עתיד אחר. נדמה שהפעם תל אביב תשטף באלפי מפגינים. כיכר רבין. אבן גבירול. גורדון. פרישמן. דיזינגוף. בארלוזורוב המשטרה מוכיחה שעדיין לא נגמלה מהמשיכה/סטייה? העזה לצוללות והיא תוקפת את המפגינים שנושאים את הורודה והשחורה. אנשים נמחצים תחת הצוללת. נופלים. קמים. ממשיכים. פונים למעברים בין חצרות. וכל הזמן קדימה, גוש אחד יחד ננצח. המשטרה חוסמת והם נעים. ריקוד פיצול איחוד. האמהות שולחות סרטים. ידיעות על מעצרים.

לתהלוכה אינרציה משלה. מגיעים לטיילת, שם מתאחדים ברגע מרגש עם צעדה שעלתה מיפו. אלפים בורוד שוטפים את הטיילת. הקפות נוסח מחאה. תסכול ומאמץ של חודשים מתנקז עכשיו לתוך שמחת מפגש ועוצמה. מישהו אמר שהרברט סמואל ובלפור פעלו לא פעם יחד. ובבלפור זורמות ידיעות על מעצרים אלימים. בערוץ 13 קצין משטרה מפרסם פייק ניוז מתוך דף שקרי ומזויף ש'קריים מיניסטר' קוראים לתקוף עם גז מדמיע , 'קריים' מודיעים שמחר תוגש תביעה. סרטון אחר בו שוטר על אופנוע מוציא אויר מאופניים של מפגין. קטי אומרת לו שזה לא חוקי. והוא עונה- ''אני החוק''. תשובה שממצה את כל התפיסה של הממשלה ושליחיה. ''אני החוק''. ויש שיאמרו אני מעל החוק. תהלוכה של אלפים לאורך 15 ק״מ בריצה בהליכה, מתנקזת שוב לכיכר הבימה כדי לסיים שם. רבים פורשים. תחושת לילה טוב. ואז, כשהמשטרה מזהה שמעט נותרו היא יוצרת מכלאה. מחלקת דוחות בתואנות שווא. נראה שמישהו מתקשה להכיל את תחושת ההישג של המפגינים. צעירים אהובים, אתם התקווה. אתם תחוללו חברה שוויונית שלא רומסת זכויות אחרים. חברה שבה תהייה מנהיגות נשית וגמילה מהנהייה אחרי גנרלים של צבא. בני דורי שם כדי לתמוך בכם. נעשה הכל כדי לתמוך בכם. אנחנו העבר. אתם העתיד.


bottom of page